תאונת שחק 89

תאונה בעקבות תקלה טכנית

פרטי המטוס:

דגם: מיראז’ IIIBJ

טיפוס: מטוס אימון מבצעי

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן: 239

מספר בסדרת היצור של מטוסי המיראז’ לחיל האויר:BJ-4

באדיבות רענן וייס

תיאור האירוע:

טייסת 117 עם מטוסי השחק שלה פרסה לבסיס תל נוף במאי 1978 כדי להעביר לצוותות האויר של טייסת 119 סדנת קרבות אויר שנקראה סדרת “פנתר”.ביום 22 במאי 1978 יצא שחק B מס’ 789  לגיחת אימון קרב אויר כשמטיס אותו סרן יהודה קם ובמושב האחורי סגן רוני ארנון, נווט קורנס צעיר בטייסת 119.

לאחר הנחיתה הסיע המטוס לדת”ק, הוכנס לכיפה, וכשפתח הטייס את החופה היא עפה, הופלט כיסא המפלט  בתא האחורי, פגע בתקרת הכיפה וסגן ארנון נהרג.

שאלנו את ותיקי טייסת 101 שהפעילה גם היא את מטוסי השחק מה קרה שם, והנה ההסבר שקיבלנו:

“התברר שהמשכך הימני שתומך בחלק האחור של החופה נמצא קרוב לכבל המפעיל את מערכת ההפלטה של הכיסא האחורי. טבעת החיבור לכבל בלטה פנימה לעבר הכיסא, ועם פתיחת החופה משככי  החופה נעו מעלה על הטבעת, ונקודת החיבור הבולטת נגעה בכבל המפעיל את המערכת ומשכה אותו, הכדור הפירוטכני של החופה הופעל , החופה עפה ואחריה הופלט הכיסא האחורי. התברר גם שטבעות מהדקי המשככים לא היו מקוריות ובכל מקרה לא היו אמורות לבלוט פנימה.”

מערכת ההפלטה במיראז’

וועדת החקירה שמינה מפקד חיל האויר הגישה את ממצאיה למפקד החיל והמטוס נשלח לשיקום.

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

מאמרים אחרונים

קטגוריות

ניוזלטר מרקיע שחקים

הירשמו לניוזלטר של מרקיע שחקים ותהיו הראשונים לדעת על מאמרים ועדכונים חדשים באתר!

תודה על הרשמתך
0
Would love your thoughts, please comment.x