שחק צילום 98

כל ההיסטוריה של מטוס צילום שהפך למטוס קרב

פרטי המטוס

דגם: מיראז’ IIICJ/R

יצרן: דאסו, צרפת

מספר יצרן: 134

מספר סידורי בקו היצור של המטוסים לחיל האויר: CJ34

תאריך יצור: דצמבר 1962

שחק 98 בטייסת 119

תולדות המטוס

זהו אחד משני מטוסי המיראז’ היעודיים לצילום (ושכונו בטייסת ה”תשעימים” ע”ש מספריהם-98 ו-99) שנחתו בתל נוף בתאריך 9.3.64.לאחר טיסה מצרפת עם חניית בינים בקורסיקה כשהם מוטסים ע”י רס”ן דני שפירא ורס”ן רן רונן במבצע ההעברה “זולה 13”.

בטייסת 119

המטוס הופעל כמטוס סיור-צילום בגף צילום של טייסת 119 במאות גיחות סיור צילום מעל שטחי מדינות ערב.לאחר שנסגרה הטייסת כטייסת שחק בתאריך 7.10.70 הועבר לגף צילום של טייסת 101.

בטייסת 101 נושא חרטום צילום “צניעות”(artwork: Javier “Javo” Ruberto/Perfiles en Detalle).

לאחר שיצא משירות ובספריו רשומות 1499:35 שעות טיסה, נמכר לח”א של ארגנטינה בעיסקה שכונתה “עששית”. הועבר למפעל בדק מטוסים של התעשיה האוירית לביקורת שלאחריה נצבע וסומן במספר זנב של חיל האויר של פרו FAP-4822 כדי להסוות את יעדו. שומר במעטפת “קוקון” ונשלח באניה “אלמה סן מרטין” שהגיעה לנמל בואנוס איירס בתאריך 29 בפברואר 83. הועבר לביקורת בבסיס ריו קווארטו ונכנס לשירות בטייסת 55 של הבריגדה האוירית הרביעית ב-22 בינואר 85 עם מספר הזנב C-711.

מיראז’ C-711 בשירות חיל האויר של ארגנטינה (artwork by Javier “Javo” Ruberto/Perfiles en Detalle).

המטוס יצא משירות בשנת 1991 ובספריו רשומות 2053:40 שעות טיסה והוצב כ”שומר שער” בכניסה לבריגדה הרביעית בבסיס טאנדיל. חרטומו של המטוס הוחלף בחרטום מטוס “פינגר” (נשר משופר) והוא נצבע כדי לסמל את מטוס ה”פינגר” C-401.

בבסיס טאנדיל (photo: Giani-Giani Collection/Aerohistoria, 2002)

שתפו את המאמר

מנוי
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
0
Would love your thoughts, please comment.x